Els canvis del cos segons l’edat

El cos de les noies canvia segons l’edat.

Aquí posarem com canvia el cos als 15,20,30 i 40 anys i alguns consells amb l’alimentació.

Als 15.

A aquesta edat és normal que el percentatge de grassa corporal augmenti fins arribar el 20 per cent, front al 14 per cent que es té de nena. És totalment impossible controlar aquest canvi i a més, és bo, les adolescents el nostre cos es fa més femení. És erroni baixar l’aportació calòrica, les adolescents han de menjar de tot per acabar de créixer. No és bo posar-se a dieta, la qüestió és modificar els hàbits dolents dietètics que s’adquireixen en aquesta etapa de la vida, un gran número d’ adolescents canvien el menjar saludable per un menjar amb molta grassa. S’ha d’evitar el menjar ràpid, els refrescs, els sucs envasats i els dolços, i s’ha d’augmentar el consum de fruites, verdures i làctics desnatats, així com fer regularment esport.

Als 20.

És l’etapa de la independència i de la presa de responsabilitats, però també se solen deixar enrere hàbits dietètics saludables per falta de temps o desgana.

El que s’ha de fer és tractar d’organitzar-se i fer un examen sincer dels errors que estem cometen. I han de acostumar-se a cuinar amb menys oli, no consumir dolços a diari, menjar cinc racions de fruites i verdures, menjar llegums i canviar els làctics desnatats. Sobretot, continuar fent esport.

Als 30.

La dècada dels 30 sol coincidir amb la maternitat. Evidentment no és qüestió de posar-se a dieta, però tampoc s’ha de menjar per dos.

El correcte és fer una règim de 2.000 calories, ric en calci, àcid fólic i ferro, amb una dieta equilibrada rica en verdures, fruites, proteïnes i hidrats i reduint el més possible les grasses saturades i el sucre.

A més, les embarassades han de fer exercici moderat, suau i poc intens.

Després de donar a llum, normalment, les dones recuperen la seva silueta en uns mesos, encara que costa una mica. S’ha de procurar menjar sa, beure molta aigua i menjar molta fruita i verdura. I es clar, exercici.

A partir dels 40.

Els anys de la premenopausa són fonamentals per la qualitat de la resta de la vida.

Encara que mai s’ha d’abusar de les grasses, en aquesta època s’ha de fer una dieta molt baixa en grassa.

No s’ha de prescindir del peix, sobretot blau, els llegums i tots els fruits secs

(amb moderació), són imprescindibles per frenar l’envelliment. Han de seguir menjant aliments ris en ferro i augmentar la ingesta de calci de 1.200 mg. al dia. S’han de realitzar exercicis, aeròbics i de resistència.

cuerpo

– S.L.S 3A42

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: