Xerrada de sexologia a l’Agustí Serra

En aquestes dues últimes setmanes de novembre els alumnes de tercer vam rebre una xerrada sobre la sexualitat, com cada any.

Pensem que és important que vinguin especialistes de varis temes de l’adolescència a informar-nos d’aquests amb claredat i amb confiança, perquè molts dels alumnes, sobretot en aquesta etapa, no ho parlem amb els pares per vergonya o qualsevol altre motiu encara que tinguem dubtes.

Els monitors que van venir, van ser molt simpàtics i vam parlar de tot una mica i els alumnes hi vam col·laborar bastant bé, encara que a alguns se’ls va notar que els feia una mica de vergonya.

Quan vam entrar a l’aula ens van posar un vídeo sobre l’ús del preservatiu. Seguidament ens van dividir en quatre grups i vam realitzar unes activitats rotativament:

– Havíem d’escoltar unes converses de diferents personatges adolescents i entre tots els membres del grup havíem d’escollir uns conceptes que estaven escrits a uns cartellets per descriure amb una paraula els sentiments de cada personatge (confiança,  gelosia, respecte, control, llibertat… entre altres) i després, quan ja vam escollir-los tots, vam girar una cartolina on hi havia tots el sentiments associats per mantenir una bona relació i vam opinar sobre ells.

– Un noi ens va explicar l’ús del preservatiu, els tipus que hi ha, el que havíem de mirar abans d’utilitzar-lo (data de caducitat, que estigui homologat, la posició, etc) i alguns de nosaltres vam “practicar” posant-lo en un penis de fusta. Molts dels alumnes es van mostrar tímids, encara que vam riure molt.

– En un paper que ens van repartir hi havia una sèrie de preguntes i afirmacions en què nosaltres opinàvem posant SÍ o NO. Després ho parlàvem entre nosaltres i el monitor ens explicava les respostes.

– Finalment, ens van explicar les MTS (malalties de transmissió sexual), com es poden transmetre, evitar i preveure. Vam fer com una mena de joc en el qual ens van repartir uns papers on havíem d’escriure formes sense risc de transmissió de la malaltia i posar el nom de l’alumne que ens ho havia dit. A l’altra cara del full hi havia escrites unes lletres (SP; sense protecció, P; amb protecció, +; qui tenia la malaltia). Qui tenia la malaltia mirava els noms que tenia apuntats al full i depenent de la lletra que aquestes persones tinguéssin al darrere, estaven contagiats o no, i així successivament.

Quan va concloure la xerrada tots havíem aclarit molts dels nostres dubtes.

Carla Antúnez, Carla Alba. 3a41

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: